27 Aralık 2013 Cuma

20 DAKİKADA DAMLA ÇİKOLATALI İKİ RENKLİ MİNİK KEKLER

SERA AKILLI FOLYO kalıplarda kek tarifimiz :) .Eşim ve oğlum keke , yaş pastaya bayılır. Onları mutlu etmeyi seviyorum :) Bu nedenle  kek ve kremalı pastaları çok sık yapar oldum, kekimiz istenilen aromada yapılabilir.  Pişmesi 20 dk. olduğu gibi yenilip bitmesi de  10-20 dk sürüyor :))) . 

MALZEMELER:
* 2 adet yumurta
* 1 Çay bardağı şeker (çok tatlı seviyorsanız 2 çay bardağına kadar çıkabilirsiniz )
* 1 çay bardağı sıvı yağ
*1 çay bardağı süt
* 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
* 1 tatlı kaşığı vanilya
* 1 tatlı kaşığı kakao ( Son ayırdığım miktara ekliyorum )
* 7-8 yemek kaşığı un
* 1 yemek kaşığı damla çikolata 

YAPILIŞI :

Un, kabartma tozu, vanilya hariç hepsini karıştırıp iyice çırptım.  En son Un, kabartma tozu, vanilyayı ekliyorum ve biraz kakaolu yapmak için ayırıyorum. Sade olan hamura en son az unlanmış damla çikolataları ekliyorum. Kalıplara sade keki ekledikten sonra kakaolu karışımı az az ekleyip bir kürdan yada çay kaşığı arkasıyla dikkatli karıştırıyorum. Önceden ısıtılmış 180 derce fırında  20-25 dk pişiriyorum. Soğuma aşamasında çayımızı demleyip afiyetle yiyoruz. :)

Püf Noktası 1 : Kekleri yaparken tarifteki unu dikkate pek almam. Kıvamına bakarak unu eklerim. Yumuşak keki sevdiğimizden dolayı ben hamuru biraz akışkan yapıyorum. Kek hamurunun akışkanlığını azalttığınızda pişme süresi de kekin sertliği de değişiyor.

Püf Noktası 2 : Şeker yerine bal veya pekmez ekleyebilirsiniz. Çocuklarımız için daha faydalı olur. :)


AFİYET OLSUN. :-)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Değerli yorumlarınız için Teşekkür Ediyorum :-)

KIRMIZI PAPUÇLAR

KIRMIZI PAPUÇLAR

BİRREKLAM TV ( REKLAM İZLE KAZAN )